Handig, als je op de piste staat met je handschoenen aan en een foto wilt maken van je gezin. Uit onderzoek van Panelwizard blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders (51,7 procent) een dergelijke app ziet zitten.
De grotere interface maakt het mogelijk om een smartphone met je neus te bedienen. Daardoor kun je makkelijker een foto maken en eventueel één van de voorgeprogrammeerde berichten aan je foto toevoegen. De foto wordt vervolgens automatisch gedeeld via jouw sociale mediakanalen.
De NosePost-app maakt onderdeel uit van de KPN-campagne rondom de EU weekbundel. Met deze databundel kunnen mensen gemakkelijk internetten tijdens hun wintersport.
Tevens is de campagne het eerste wapenfeit van MediaMonks als videoproductiebedrijf.
Credits
Opdrachtgever: KPN
Verantwoordelijk: Janice van den Bosch, Maureen Zijlstra, Yvette Belt-Beekman
Bureau: N=5
Concept: Ed van Bennekom, Jasper Diks
Art direction: Ed van Bennekom, Olaf van der Geld (CD)
Design en Copy: Marcel Berghuis, Jasper Diks
Illustratie: Julian Burford
Strategie: Bastiaan Weers
Account: Ralph Balk, Liza Mastenbroek, Floris Reuvers
Online Producer: Jasper Baartmans, Tisha Hoppenbrouwers
RTV Producer: Guy van der Hoop, Christ Bloemheuvel
Development: MediaMonks, IM3D (Steve Stomp, webvertising)
Productiemaatschappij: MediaMonks, FatFred
Regisseur: Jeroen Mol