Een afscheid wanneer men het leven laat. Niet veel mensen hebben daar al over nagedacht, stelt Monuta. Daarom komt de uitvaartonderneming met een nieuwe campagne om mensen bewuster te maken van dit afscheid.
In de nieuwe campagne staat het afscheid van een dierbare centraal, maar ook om het koesteren van herinneringen, zodat de overledene als het ware altijd in leven blijft. In de campagne is te zien hoe vrienden samen een weekend doorbrengen. Dit weekend blijkt een dierbaar moment te zijn, omdat een van de vrienden zal te komen overlijden.
N=5 is verantwoordelijk voor deze campagne en hierbij is samengewerkt met regisseur Bram Schouw. Hij maakte deze zomer zijn debuut in de Nederlandse bioscopen met de speelfilm Broers. Naast de commercial is de campagne uitgerold via online en social media. Hier vertellen nabestaanden over de herinneringen die ze hebben aan de overleden naasten.
‘Met deze campagne willen we mensen bewegen om stil te staan bij het afscheid. Je hiervan bewust zijn kan de laatste periode van het leven juist heel waardevol maken’, zegt Henrieke van Dam, brand manager bij Monuta.
Credits
Klant: Monuta
Bureau: N=5
Creatie: Bart Kooij, Thomas Reinhold
Strategie: Joris Gruiters
Account: Judith Lavalette, Leonie van der Mark, Vera van Dam
Productie N=5: Lotte de Rooij
Traffic: Irmgard van de Weele
Productiemaatschappij: Bonkers
Regisseur: Bram Schouw
DOP: Jasper Wolf
Editor: Annelien van Wijnbergen
Postproduction: Crabsalad
Geluid: The Ambassadors
Media: M2Media
Muziek: MassiveMusic
Verantwoordelijk bij klant: Yolanda Wouters, Henrieke van Dam
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!