Het is de missie van de Melkweg in Amsterdam om de volle breedte van popcultuur (via Melkwegs muziekzalen, exporuimte en bioscoop) te laten zien.
Maar de oude visuele stijl sloot eigenlijk niet meer aan bij de missie, dus ging men op zoek naar een nieuwe stijl die aansloot bij de missie.
De oude stijl
Jon Heemsbergen, manager marketing, communicatie & sales van de Melkweg: ‘We hebben een gigantische diversiteit aan stromingen en publieksgroepen onder ons dak. Een belangrijke eis voor de nieuwe huisstijl was, dat deze alle verschillende groepen zou aanspreken en tegelijk belangrijke waarden van de Melkweg zou uitdragen: open en toegankelijk, creatief, rauw en met een “do it yourself- mentaliteit”.'
Bureau Grrr heeft daarom samen met graphic designer Bas Koopmans een eigen beeldtaal ontwikkeld.
Digitale beeldtaal
De huisstijl is geschikt voor het maken van animaties voor het aanbod van de Melkweg.
De beeldtaal is digitaal ingesteld. Met de basisletters ‘Melkweg’ is een lettertype ontwikkeld, de E draait om in een M en de M draait weer door tot een W. De vierkante letters kun je draaien en ze boven, op en naast elkaar zetten. Zie het filmpje:
Sinds 2013
Melkweg en Grrr werken sinds 2013 met elkaar samen. Een eerste resultaat dat jaar was een website met een digital storytelling-aanpak, de lancering van de nieuwe huisstijl is een volgende stap.
De komende jaren gaat Grrr verder met het uitbouwen van de digitale kanalen van de Melkweg, zoals narrowcasting-schermen die worden afgestemd op de programmering in de verschillende zalen, een app en de bewegwijzering in het Melkweg-gebouw.
Promotie
Voor de lancering van de nieuwe branding heeft de Melkweg inmiddels logo's voor subbrands op social, animaties op grote schermen en posters overal in Amsterdam geplakt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!