Marketing van (anti)terrorisme

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

U en ik ook: is de website van de 'landelijke campagne terrorismebestrijding' waarvoor vanmorgen de heren Donner(Justitie), Remkes (Binnenlandse Zaken) en Joustra 'het startschot gaven'. Joustra is de baas van dit zaakje, Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb). Deze mijnheer kent het volk nog als de man die bij het UWV met zijn eigen vorm van terreur het .

Kent Nederland terreur? Over die vraag lopen de meningen uiteen: was de moord op Fortuyn terreur? Nee, en die op Van Gogh wel? Nou ja, geen kwestie voor dit blogje. Als Unilever een nieuw wasmiddel heeft vragen we ons bij de campagne ook niet af of dat middel wel nodig is. Dus ook niet zeuren over deze overheidscampagne, die de terroristen ook bekender helpt worden. Ik maak reclame, dus ik besta.

Het doel van de campagne blijkt tweeledig: de rust bewaren, en tegelijkertijd het volk alert maken voor 'De Terrorist'. Dat eerst doen het kabinet en Joustra onder meer door erop te wijzen dat ook conducteurs en belastingdeskundigen hun spierballen laten zien aan terroristen. Dus als u met een rugzak met een net gekochte wekker de trein in stapt, weest op uw hoede.

En voor ik het vergeet, ook schoonmakers behoren tot het antiterrorismeleger van 200.000 Nederlanders. Nee, nee, nu niet gaan roepen dat die schoonmakers op Schiphol en zo juist potentiële terroristen zijn, dat is racisme. Natuurlijk is racisme een belangrijk kenmerk van de 'alerte burger' in terrorismebestrijding, maar dat zegt natuurlijk niemand in deze marketingcampagne hardop.

Mooie doelstellingen: maakt u zich niet al te druk om terrorisme, maar let wel goed op. Maar het mooiste van de hele campagne, tot nu toe, vind ik de verwijzing naar , geweldig!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie