Voor het onderzoeksrapport 'The State of Marketing Leadership' vroeg het softwarebedrijf 5000 senior marketeers naar de budgetten voor 2015. Naast grotere investeringen in social media advertising, stelt 70 procent van de ondervraagden meer te investeren in een organische groei, ofwel contentmarketing.
Jeff Rohrs, vicepresident marketing insights van Salesforce, was bang dat bedrijven enkel zouden investeren in social advertising. 'Maar advertenties presteren niet zonder context. Het lijkt erop dat bedrijven gaan begrijpen dat advertenties moeten worden aangevuld met een organische groei.'
Grotere marketingbudgetten
Van de deelnemende marketeers gaf 67 procent aan te investeren in mobile data tracking, waar nog eens 66 procent aangaf te investeren in branded mobile apps. Over het algemeen is 84 procent van de marketeers van plan het algehele marketingbudget te verhogen. Daarvan zegt 38 procent het budget te verschuiven van traditionele naar digitale advertenties.
Wie het gehele onderzoek wil lezen kan hier het ebook downloaden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!