Ook wil Nuon in de campagne vaak nog onbekende duurzame verhalen vertellen. De campagne is onderdeel van de veranderstrategie die Lemon Scented Tea samen met Nuon heeft ontwikkeld.
Ook speelt deze campagne direct in op een verandersuggestie vanuit klanten. Nuon ziet energie als de mogelijkheid om iets te veranderen. Daarom zijn ze de dialoog aangegaan met klanten door te vragen: 'Wat mogen wij voor u veranderen?'. Een van de top 3 antwoorden van klanten was: zorg voor meer duurzame energie. Friso Westenberg, Head of Marketing & Communication: 'Dat was voor ons een teken. Wij vinden het belangrijk dat onze klanten zich gehoord voelen. Bovendien zien wij het als onze taak om Nederland te helpen verduurzamen door slim om te gaan met onze energiebronnen. Want wij willen dat ook de komende generaties kunnen genieten van een schonere wereld.'
Lemon Scented Tea maakte de nieuwe tv-commercial waarin de duurzame projecten van Nuon een hoofdrol spelen. Gijsbregt Vijn, managing partner: 'De commercial vertelt de duurzame verhalen van Nuon die maar weinig mensen kennen. Zo heeft Nuon aan het begin gestaan van de opwek van groene stroom en bouwden ze meer dan 30 jaar geleden al het eerste windpark van Nederland. Daar mag je best trots op zijn.' Naast verhalen over wat Nuon allemaal heeft gedaan, speelt de commercial ook in op de toekomst door te laten zien dat Nuon steeds meer groene stroom gaat opwekken.
Dossier Duurzame Energie
Speciaal voor de campagne heeft Lemon Scented Tea samen met Nuon het Dossier Duurzame Energie ontwikkeld, een platform met artikelen, video’s en infographics over de wereld van duurzame energie. Ella Hollander-Jalil, Marketing Communication Team Manager bij Nuon: 'Er is nog altijd veel discussie over stroom. Daarom willen wij juist heel transparant zijn over wat we doen, en hoe. Dat betekent niet alleen vertellen over onze duurzame projecten, maar ook uitleggen welke rol de gas-en kolencentrales spelen in onze overstap naar een volledig duurzame opwek.' Naast het platform worden de verhalen ook uitgezet als editorials in samenwerking met verschillende bladen.
Doel campagne
Uiteindelijk moet de campagne ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen de onbekende, duurzame verhalen van Nuon leren kennen. Om het platform nog meer onder de aandacht te brengen is een activatie in de natuur bedacht: kamperen met een tent met zonnepanelen voor kleine elektrische apparaten. Dat is een wedstrijd waarbij deelnemers hun eigen Nuon Zonnetent kunnen winnen, zodat zij voortaan altijd kunnen kamperen met de kracht van de zon.
Credits
Bureau: Lemon Scented Tea
Verantwoordelijk vanuit Nuon: Ella Hollander-Jalil, Friso Westenberg
Creatie: Rogier Heijning, Yasmin Visser, Tom de Hooge
Strategie: Walter Kraus
Account: Pascalle van der Kroef, Nicole Nouwens, Orfee Goedkoop
Productie: Erwin van Rheenen
Regie: Arno Dierickx
Productie commercial: MINIBar