Van Rooij en Bothoff van OmnicomMediaGroup wonnen afgelopen donderdag de YIM-competitie bij De Persgroep in Amsterdam en mogen nu samen met de Jonge Honden naar het Cannes Lions Festival. De opgegeven talenten hebben in teamverband een case uitgewerkt.
Didi van Doggenaar (voorzitter YIM): ‘Dit jaar werd de case verzorgd door KWF Kankerbestrijding. Het was een inspirerend vraagstuk waarbij 12 teams de strijd met elkaar zijn aangegaan. De opdracht was het schrijven van een communicatie- en mediastrategie om het merk KWF Kankerbestrijding emotioneel te laden. Net als in Cannes moest er gewerkt worden met een uitdagend (media)budget.’
Anne-Marije Haijtink, Brand en Marketing Manager bij KWF Kankerbestrijding: ‘De YIM-ers hebben deze dag veel creatieve ideeën met soms hele verrassende inzichten gepresenteerd. Het winnende team was overtuigend voor de jury door haar treffende overall aanpak; een creatief concept met impact, dat ook realistisch en uitvoerbaar is.’
In de jury zaten Anne-Marije Haijtink (KWF), Willem–Albert Bol (De Persgroep), Jasmijn Bouwmeester (M2Media), Sandra Westerduin, Christiaan van Betuw (Mediaxplain), Munise Can (BSUR – Jonge Honden), Kasimir Landheer (Mister SAM) en Pénélope Mazloumidès (OMD).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!