In Nederland ligt dat toch wat anders, maar Amerikaanse jongere consumenten tussen de 13 en 49 jaar beschouwen M&M als hun favoriete merk.
Dat blijkt uit de BrandPower ranglijst van Genius Insight, die in de laatste BrandWeek stond.
Voor een groot deel is de ranglijst gebaseerd op wat de leukste en best herinnerde marketing-campagnes waren.
De nummer 2 is Sony, gevolgd door Hershey`s, Oreo, Google, Kellogg, Reese`s, Kleenex, Ya-hoo! en Nestle.
Als meest favoriete merken in hun productcategorie kwamen uit de bus American (luchtvaart-maatschappij), BMW (personenauto`s), Budweiser (bier), PlayStation (gaming), Marriott (ho-tels), Tropicana (sappen), Dove (huidverzorging), Doritos (snacks), Bacardi (sterke drank) en Nike (sportmerk).
Sommige grote merken zakten flink op de lijst.
Disney daalde van plaats 7 naar 28, Coke van 24 naar 39, Pepsi van 46 naar 80 en Levi`s van 17 naar 42.
Volgens Paul Jenkins van Genius Insight scoren vooral merken die eerlijk zijn in hun campagne goed. Merken waarbij de geclaimde eigenschappen niet overeenkomen met de ervaringen van de consument zijn niet populair. Dat verklaart waarom AOL ongeveer als laatste eindigde. Consumenten zien AOL vooral als een extra intermediair waar ze geen behoefte aan hebben. Alles wat AOL te bieden heeft kunnen consumenten elders verkrijgen en vaak ook nog gratis.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!