Ad-tribute maakt gebruik van een algoritmisch model dat leert van historische data. Op basis hiervan wordt per gebruiker waarde toegekend aan alle interacties. Dit maakt het mogelijk om voorspellingen te doen en 'wat-als' scenario’s uit te voeren.
Mediabrands maakt gebruik van een dashboard om te voorspellen wat het gevolg is van een verschuiving van online budget en met welke budgetverdeling over de verschillende digitale middelen een bepaald doel in de funnel behaald kan worden.
Ad-tribute is geheel ontwikkeld in Nederland en wordt de komende weken internationaal uitgerold.
Nathalie Peters, Group Commercial Director, zegt dat er momenteel voornamelijk wordt beoordeeld op de laatste klik van de geconverteerde bezoeker. 'Aan alle overige interacties wordt nauwelijks waarde toegekend. Dit model is te simpel en wijkt te veel af van de werkelijkheid. Er bestaat al langere tijd behoefte bij onze klanten in meer inzichten in alle touchpoints van online kanalen en welke per geval de meeste conversie oplevert. Met Ad-tribute kunnen we marketeers antwoord geven op hun vraag welke digitale kanalen de meeste conversies opleveren.'