Uit ruim 150 inzendingen werd het culinaire computerprogramma van IBM Corporation en Bon Appetit – Institute of Culinary Education (US) door een vakjury uitgeroepen tot winnaar. Met de prijs wil de Horecava het innovatieve karakter van de beurs onderstrepen en fabrikanten en leveranciers stimuleren de horeca te blijven voorzien van innovatieve producten.
IBM’s Chef Watson helpt koks bij het ontdekken en het creëren van nieuwe en originele recepten. Het computerprogramma won eveneens in de categorie Digital & Social Media, een nieuwe categorie in de wedstrijd.
Categoriewinnaars
De jury maakte tevens de winnaars bekend in de overige categorieën:
- Food & Beverage: Spice Oils van Verstegen Spices & Sauces Rotterdam.
Kruiderij op oliebasis. Breng met gemak gerechten op smaak, vrij van veertien wettelijk geregistreerde allergenen, met een minimale hoeveelheid zout en MSG vrij. - Concept, Interior & Design: Luminous Carpets van Philips en Desso Waalwijk.
Lichtdoorlatend tapijt dat gasten en bezoekers informeert, inspireert, helpt oriënteren en de veiligheid verhoogt door markering van vluchtwegen. - Equipment & Services: zelf-afschuimend bierglas van FndF Nijmegen.
Een bierglas met licht schuine afloop, waardoor de opkomende schuimlaag met belletjes vanzelf over de rand loopt. - Karel de Vos Award: Zilte Glorie van Pit-foodconcepts Eindhoven en Altoni Pasta uit Schoten (BE).
Ravioli gevuld met zeewier. Een duurzaam initiatief waarmee aandacht wordt gevraagd voor de acceptatie van zeewier als eiwitcomponent en voedingsmiddel. - Publieksprijs: Bacon Bullet van Nextdeli uit Soest.
Crunchy ragoutsnack met hartige bacon van binnen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!