Het Canadese Hudson's Bay (HBC), dat in Nederland de leegte gaat opvullen die V&D achterliet, zegt dat een vergelijking met het ter ziele gegane warenhuis niet op zijn plaats is. De warenhuizen die Hudson's Bay later dit jaar gaat neerzetten in ons land, moeten warenhuizen van de toekomst worden.
De bedoeling is om van de warenhuizen een soort laboratorium maken, waarin nieuwe technologieën worden toegepast. Daarbij mikken de Canadezen vooral op een gewoon, Nederlands publiek. HBC wordt nadrukkelijk geen discounter en de keten richt zich ook niet op rijke Chinese toeristen die hier luxe artikelen komen kopen.
Topman Jerry Storch zei donderdag op een persbijeenkomst: 'Iemand die ons vergelijkt met V&D zal door het dolle heen zijn als hij bij ons naar binnen loopt. Wat wij gaan doen is hier nog nooit eerder vertoond.'
HBC start dit jaar met tien Nederlandse winkels en mikt uiteindelijk op zo'n twintig filialen in ons land.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!