Hornbach wil klussers die geen afscheid kunnen nemen van hun kluskleding naar eigen zeggen ‘een hart onder de riem steken’.
'Met deze tv-spot spelen we in op het ultiem herkenbare klusbeeld van de klusser en zijn of haar kluskleding’, legt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, uit. ‘De spijkerbroek die stijf staat van het behangplaksel en de verfresten. De trui met die scheuren. De schoenen die écht niet meer kunnen. Toch kan niemand afscheid nemen van die "kluscollectie". Niet omdat het modieus is, maar omdat er zoveel herinneringen aan kleven. Al die klussen die je hebt gedaan in die kleren: de tuin, de babykamer, de nieuwe badkamer, de keuken, noem maar op.’
Hornbach komt vaker met opvallende campagnes, zo ontwikkelde bureau Heimat vorig jaar een 'pleidooi voor eigenzinnigheid' met de commercial over een gothic pubermeisje en haar vader.
Credits
Reclamebureau: HEIMAT, Berlin
Producent: Trigger Happy Productions
Regisseur: Carl Erik Rinsch
Camera: Bjorn Chapentier
Edit: Ben McCambridge