Zowel RTL5 als Veronica zagen hun marktaandeel met 1 pct stijgen naar respectievelijk 6 en 8 pct. Daarmee halen de HMG-zenders een gemiddeld marktaandeel van slechts 25 pct, dat willen zeggen: 8 pct minder dan het beoogde jaargemiddelde van 33 pct. Ook SBS en Net5 blijven achter bij hun doelstellingen, maar hun marktaandelen zijn al maanden stabiel. SBS6 haalde een martktaandeel van 11 pct, Net5 4 pct. Fox8 zag haar fraaie marktdeel van vorige week (6 pct) weer slinken naar 3 pct. Samen waren de commerciële zenders vorige week dus goed voor een gemiddeld marktaandeel van 43 pct.
De publieke zenders behaalden samen een gemiddeld marktaandeel van 38 pct, 1 pct meer dan in week 31. Nederland 1 haalde het hoogste marktaandeel op woensdagavond (19 pct), TV2 op dinsdagavond (26 pct, dankzij voetbal) en Nederland 3 op zaterdagavond (17 pct). Dat blijkt uit het Continu Kijkonderzoek, dat in opdracht van NOS, Ster en IP door bureau Intomart wordt uitgevoerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!