Here Today No Tomorrow?

Het is altijd een beetje onkies om te praten over een merk waar jezelf jaren aan gewerkt hebt. De neiging om met een zelfvoldane air het gesleutel van jouw opvolgers te aanschouwen ligt altijd op de loer. Maar goed, de nieuwe campagne dus van Fortis, Life is a Curve, blinkt uit in bad timing.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat valt het reclamebureau niet aan te rekenen. Sterker nog, de campagne is eerder al uitgesteld met het oog op de kredietcrisis en de overname van ABN Amro Nederland. De campagnemanagers hadden ongetwijfeld een korte adempauze in gedachten, om na het overwaaien van de subprime ellende vol vertrouwen de nieuwe merkboodschap te verspreiden. Tja, blijkt de bankverzekeraar tot ontzetting van de aandeelhouders haar solvabiliteit keer op keer te moeten opvijzelen. Na de euforie rond de overname en de verkiezing van ceo Votron tot Europees Zakenman van het Jaar kan dit niet anders uitgelegd worden als de neergaande lijn in de rode campagnecurve. Sommigen zien dit als de beloning voor de overmoed van een middelgrote speler die het trotse bolwerk ABN Amro slechtte. Anderen maken grappen over de zelfreflectie waartoe de campagne oproept. Een bank die slechts met een kapitaalinjectie van een staatsfonds uit Libië overeind blijft, is de laatst aangewezen persoon om mensen te wijzen op hun levensvraagstukken, niet waar? Maar de campagne zou zich zo maar ten gunste van Fortis kunnen keren. Van wie accepteer je een oproep tot reflectie? Van iemand die veel levenservaring heeft. Die ups en downs heeft meegemaakt en daar sterker is uitgekomen. Als Fortis weliswaar getekend maar wijzer uit deze crisis komt, kan ze met recht deze rol claimen. Een veteraan die bewezen heeft te kunnen overleven in een nietsontziende kapitaalmarkt. Daar wil je best iets van aannemen.. Ben dan toch benieuwd hoe een accountmanager van Fortis dit concreet gaat invullen. Even wachten op betere tijden..

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie