'Helft marketeers is ongeschikt voor wereld van 2010'

'Laten we eerlijk zijn, minimaal 50 procent van de marketeers is totaal ongeschikt voor de wereld van 2010.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

'Een gezonde schifting om het kaf van het koren te scheiden is daarom juist noodzakelijk voor ons vak!

'Wat zeg ik, is een zegen voor ons vak!'

Nou, dat vraagt om uitleg.

De uitspraak is van Stephan Fellinger, die ik vroeg om een voorbeschouwing op , dat op 13 december in Amsterdam plaatsvindt.

Het is hét jubileumevenement van het , dat dit jaar 40 jaar bestaat.

'Alleen zij die open staan voor veranderingen zullen overleven', zegt Stephan. 'Die overlever is de marketeer met gezond verstand, lef en creativiteit, het is een mentaliteitskwestie.'

'De overlevers hebben de juiste mentaliteit en weten in hun hart al lang wat ze moeten doen en de marketeer die niet meewil in de veranderingen, verdient geen aanwijzingen of wil toch niet luisteren.

'Laten we eerlijk zijn, op de rest zitten we helemaal niet te wachten.'

Stephan is een van de mensen die op MarketingLive het gezicht van het Tijdschrift voor Marketing vormen.

Verder zijn ook van de partij.

En natuurlijk de drie laatste Marketeers of the Year, die hun visie op de marketeer van 2010 zullen geven.

Iedereen die een vraag heeft aan de sprekers naar aanleiding van hun opmerkingen (er zullen nog meer van dit soort stukjes volgen) kunnen die hier kwijt.

Ik vroeg Stephan ook nog welke site marketeers in hun favorieten moeten opnemen (naast MolBlog.nl natuurlijk...) en hij zegt:

.

De reden?

'Elke organisatie zou een vergelijkbaar lab moeten hebben op Internet. Ofwel nieuwe zaken niet in een ivoren toren bedenken en pas op laatste moment met andere delen (vanuit angst), maar juist vanaf het begin delen met anderen (klanten leveranciers etc) om zaken beter te maken (vanuit het vertrouwen in je eigen kracht en creativiteit).'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie