Heineken The City: een belevenis-store

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

2,5 jaar hebben ze er aan gewerkt, met name omdat de gemeente Amsterdam erg dwars lag bij de verbouwing, maar vanmiddag was de pers-opening van , de Brandstore die volgens Herwin van den Berg niet zo mag heten. Herwin noemt het 'een belevenis-store', geinspireerd op wat Louis Vuitton in Parijs doet.

Aan het eind van de middag komt ook nog de hoogste baas, ceo Jean-Francois van Boxmeer van Heineken langs en als hij het ook goed vindt, gaat de shop zaterdag voor het publiek open. En dan kan iedereen daar vier dingen doen:

Bier kopen, maar niet drinken. Er is geen horeca-vergunning. Een shop en een kroeg gaan in Nederland niet samen, dus daar kreeg Heineken geen vergunning voor.
Wel zijn er alle verpakkingen wereldwijd van het Heineken-merk te koop. En je kunt er voor 19 euro je eigen flesje ontwerpen (geen porno op het etiket!) en dat krijg je in sixpack na een week thuisgestuurd.

Tickets kopen en reizen boeken. Voor alle muziekevenementen en de Champions League wedstrijden. City trips naar Beijing, Barcelona of New York.

Fashion kopen. Daryl van Wouw heeft voor Heineken een collectie ontworpen en die hangt daar nu. Net als leuke Heineken-converse schoenen (mijn favoriet), voor 59,99 euro. Slippers van Heineken kosten 14,99 en het jurkje van Van Wouw doet 169,99. Daarnaast is er een luxe kofferset en nog tal van dingen die je helemaal niet nodig hebt, maar best leuk zijn om te kopen.

Naar muziek luisteren, kopen en maken. Er is muziek te koop, maar er is ook een heuse studio gebouwd, waarvan ik me afvraag of die nu echt gebruikt gaat worden. Maar de bedenkers bezweren dat er iedere week activiteiten zullen zijn.

De zes panden zijn zonder op de kosten te letten verbouwd. En het is best aardig geworden.

Van den Berg: 'Mijn droom is uitgekomen. We schrijven geschiedenis, want nog geen bierbrouwer heeft zo'n winkel. Iedereen die hier komt en rondkijkt en iets koopt, zal iets positiever staan ten opzichte van het merk Heineken en dan is de operatie zinvol geweest. We hebben het merk toegankelijk gemaakt voor iedereen.'

Heineken wil veel bier en andere artikelen verkopen, zodat de winkel zichzelf bedruipt, maar om dat te verzekeren zijn er op zolder ook een paar vergaderkamers gebouwd. Dat maakt de inkomstenstroom wat groter.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie