Havas Amsterdam ontwikkelt ‘Tweetphony’ voor het Metropole Orkest

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Om aandacht te vragen voor de dreigende bezuinigingen op cultuur speelt het Metropole Orkest op vrijdag 26 oktober de Metropole Tweetphony. Het orkest speelt die dag muzikale tweets, ingestuurd door Twitteraars wereldwijd via .

Ondanks eerdere toezeggingen van de minister dreigt het Metropole Orkest de dupe te worden van de mediabezuinigingen. Daarom ontwikkelde Havas Amsterdam de Tweetphony. De uitwerking wordt gedaan in samenwerking met Perfect Fools. De actie wordt ondersteund door on- en offline pr, een social media campagne en outdoor (stoppers), ook allemaal ontwikkeld door Havas Amsterdam.

Thijs de Boer, creatief directeur van Havas Amsterdam: ‘Met deze Tweephony-actie wil het beste orkest ter wereld opnieuw om aandacht vragen. Na onze succesvolle campagne van vorig jaar had de minister aangegeven dat ze het orkest voor Nederland wilde behouden. Het bleken loze politieke beloften. En met de val van het kabinet begint de strijd voor het Metropole Orkest opnieuw. Vandaar dat we deze nieuwe campagne voor ze hebben ontwikkeld.’

Vorig jaar heeft Havas Amsterdam (toen nog Euro RSCG geheten) voor het Metropole Orkest de campagne ‘wereldwijd orkest’ ontwikkeld. De campagne werd onder andere bekroond bij de SAN, Esprix, Clio-Awards en won een Leeuw in Cannes.

Credits:
Klant: Metropole Orkest
Bureau: Havas WorldWide Amsterdam
Digital production: Perfect Fools
Fotograaf: Marc van Oene

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie