GroupM benoemt Hein van der Wielen tot head of digital partnerships

GroupM zet nieuw digital partnershipsteam op.

In de groep zitten negen digitale- en dataspecialisten afkomstig vanuit de teams in Amsterdam, Eindhoven en Sittard. Samen vormen ze een nieuw multidisciplinair team op het vlak van data, supply en demand. Het team moet werken aan 'waardevolle proposities en voortdurende optimalisatie van mediawaarde en data deals'.

Hein van der Wielen rapporteert direct aan Eric Kramer, CEO GroupM en Country Manager WPP.

Van der Wielen was een van de zeven online-specialisten die in 2006 Blue Mango begonnen, wat sindsdien is uitgegroeid tot Greenhouse Group. De laatste jaren richtte Van der Wielen zich op de integratie van de digitale media buying activiteiten tussen Greenhouse Group, Bannerconnect en GroupM Trading.

Van der Wielen: 'Tijdens pitches richten zich veelal louter op prijs terwijl binnen uitgevers yield management een steeds prominentere rol krijgt. In het programmatic tijdperk waarin we nu leven wordt daarbij te veel geleund op de technologie alleen. Vaak wordt daarbij uit het oog verloren dat juist in de samenwerking extra waarde gevonden kan worden. Door specialisten vanuit de klant, bureau maar ook dataproviders en publishers écht te betrekken ontstaan nieuwe manieren van optimalisatie en zelfs nieuwe transparante vormen van media-inkoop.'

Eerste wapenfeit van het team was het opzetten van
de GroupM Trusted MarketPlace: een nieuwe manier van programmatic inkoop, waarbij GroupM '100 procent transparantie en controle garandeert.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie