Groei Unilever door hogere prijzen

Voedingsmiddelenconcern Unilever heeft in het eerste kwartaal een onderliggende omzetgroei gerealiseerd van 7,2 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat is hoger dan verwacht. De onderliggende omzetgroei is de groei tegen constante wisselkoersen en exclusief aan- en verkopen. De omzetgroei is met name te danken aan hogere verkoopprijzen als gevolg van hogere grondstofprijzen die het concern heeft weten door te berekenen. Voor een minder deel (2,3 procent) komt de groei van meer verkopen.

De omzet in het eerste kwartaal kwam uit op 9,57 miljard euro. Dat is nagenoeg gelijk aan de omzet in dezelfde periode vorig jaar. Topman Patrick Cescau zei in een verklaring dat Unilever het nieuwe jaar goed begonnen is. 'Hoewel het nog vroeg in het jaar is, verwachten we dat de groei van de onderliggende verkopen in 2008 zal uitkomen boven onze doelstelling van 3 tot 5 procent (ANP).'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie