In het Rijksmuseum werd een van de meest beroemde galerijen omgetoverd tot een Green Gallery voor één nacht.
Hierin kwam de inhoud van het online magazine letterlijk tot leven. Een divers gezelschap van internationale pers, online influencers en contributors aan het magazine konden hier de schoonheid van bloemen en planten ervaren rondom de pijlers van het magazine: fashion, food, art en interieur.
De gasten waren eveneens de hoofdpersonen in een film, waarmee het magazine internationaal werd gelanceerd. Op hetzelfde moment dat The Green Gallery in het materiële leven verdween - door alle gasten gouden scharen te geven met de uitnodiging om alle bloemen te plukken die ze willen - werd de toegang online geopend op de site van het magazine.
Credits
Client: The Flower Council of Holland (Esther de Waard, Tessa Triesscheijn, André de Waard, Marc Eijsackers)
Agency: The Gardeners
Concept: Kim Triesscheijn, Didi Feuth
Copywriter: Kim Triesscheijn, Sidney Vollmer
Art Director: Jarr Geerligs, Maira Evers
Account: Maira Evers, Liza Mastenbroek
Director: Steve Iseger
Photographer: Reinier - RVDA
Location manager: Rudy Stegmeijer
Set dressers: Florian Seyd en Ueli Signer (The Wunderkammer)
Food design: Katja Gruijters (Studio Katja Gruijters)
(Event) Producers: Tamara Kalf (By Tamara), Elke Spaan (buro SPAAN), Roswita Warmerdam (Roswita Producties)
PR: Laurien Vest (LEVEST), Valentine Bardin (VFC RELATIONS PUBLICS), Chris Fay (Cow PR), Richard Mächtel (Zucker.)
Founding editor The Green Gallery: Nancy Berendsen