De campagne staat in het teken van de strijd tegen kinderprostitutie in Azië.
Reclamebureau TBWA\Neboko en \Neboko Live hebben de campagne kosteloos bedacht en uitgevoerd en worden daarbij ondersteund door PR bureau Ketchum en mediabureau OMD.
Eendaagse campagne
Free a Girl is de eendaagse campagne gestart, omdat het zelf de middelen mist om op grote schaal bevrijdingsacties uit te voeren. Dance4life doneert bijvoorbeeld een oproep op hun website en Jennifer Hoffman, ambassadeur van de Female Cancer Foundation sprak een speciale radiocommercial in.
Het doel van de campagne is om Nederland ‘FREE’ te laten sms’en naar 4333, om met het geld meer jonge meisjes te kunnen bevrijden.
‘De eerste die zich aansloot was Plan Nederland, een organisatie die zich wereldwijd voor meisjes op allerlei gebieden inzet. Maar ook doelen met een heel ander focusgebied durven hier aan mee te doen. Zoals dance4life, Leprastichting en LINDA.Foundation. Ik ben hen dankbaar voor deze enorme inzet en hoop hiermee heel Nederland bewust te maken van de rauwe, criminele werkelijkheid rondom kinderprostitutie en de uitbuiting van jonge meisjes.’, aldus Evelien Hölsken, directeur en medeoprichter Free a Girl.
Deelnemende goede doelen
Centrum Kinderhandel Mensenhandel (CKM), CoMensha, CosmoQueen, Cruyff Foundation, dance4life, Dream4Kids, Fairfood International, Female Cancer Foundation, Fier, Fonds Slachtofferhulp, Free Press Unlimited, Het Nederlandse Rode Kruis, Het Vergeten Kind, Humanitas, KidsRights, KNRM, Leprastichting, LINDA.Foundation, Liliane Fonds, Longfonds, Plan Nederland, Rafa Nadal Foundation, Room to Read, Sintvoorieder1, SOS Kinderdorpen, The Hunger Project Nederland, UNICEF Nederland, Villa Pardoes, Stichting Kenya Child Care en Voedselbanken Nederland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!