Dat meldt Hearst Magazines Netherlands op basis van Google Analytics. Daaruit blijkt dat Cosmopolitan.nl vorig jaar januari nog 189.392 unieke bezoekers had en dat aantal in een jaar tijd is opgelopen tot 1.055.448. Dat is een stijging van bijna 500 procent.
Hoofdredacteur Anne Marije de Vries Lentsch zegt: ‘Vorig jaar hebben we de keuze gemaakt om de online redactie samen te voegen met de printredactie en waar mogelijk synergie te creëren.’
Sinds vorige week heeft Cosmopolitan.nl een nieuwe responsive website. De nadruk ligt daarbij op content die ‘extreem shareable’ is met daarbij een sterke focus op de mobiele gebruiker. De Vries Lentsch: ‘Het publiek van Cosmopolitan is onlosmakelijk met haar mobiel verbonden en op deze wijze dus ook met Cosmopolitan.’
In print noteerde Cosmopolitan volgens de laatste Hoi-cijfers (derde kwartaal 2014) een oplage van 100.638 (een jaar eerder in dezelfde periode was dat 112.851).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!