Ewoudt Boonstra en David Snellenberg maken campagne voor Creatie

Het thema van de campagne is: L x B x H, 'Creatie gaat dieper, hoger en breder'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vandaag verschijnt tijdens de ADCN-uitreiking het nieuwste nummer van Creatie, waarvan het nieuwe, 16-koppige ADCN-bestuur gasthoofdredacteur is. Het thema is The Art of Creative Breakthroughs.

Hoe komen baanbrekende ideeën tot stand? Welke methoden helpen bij het ontluiken van creatief talent en het ontwikkelen van grensverleggende concepten? Het ADCN-bestuur onder leiding van managing director Dinesh Sonak heeft hierop in woord, beeld en vorm antwoord gegeven. MediaMonks heeft een aan het nummer toegevoegd.

Tegelijkertijd lanceert Creatie een campagne die de inhoud van het magazine – letterlijk – uitvergroot. Ewoudt Boonstra van Boonstra & Associates en David Snellenberg van Dawn zijn verantwoordelijk voor het concept. Snellenberg: ‘Alles draait om het nieuwe thema L x B x H. Wat de definitie is van inhoud. Daar heeft het bij Creatie altijd om gedraaid, maar nu nog nadrukkelijker. Daar heeft het vak in onze snel veranderende tijden steeds meer behoefte aan. Creatie mag wel wat meer opvallen.’

‘Het is een regel die je alleen begrijpt als je hem begrijpt’, zegt Boonstra met een knipoog over L x B x H. ‘De gedachte staat niet alleen voor inhoud, maar vooral meer inhoud. Creatie gaat dieper, hoger, breder en verder. Dat is interessant voor iedereen die een rol speelt in de creatieve industrie; van creatieven tot marketeers.’

Hoofdredacteur van Creatie, Nils Adriaans, is blij met het werk: ‘Echt goede creatieven leggen de lat altijd ’n tikkie verder; ze bewegen letterlijk L x B x H. Ze gaan dieper, hoger, breder en verder. Tot je er soms bijna gek van wordt. Met Creatie wil ik ook vérder gaan.’

De campagne, met als pay-off ‘Leer van de besten’, bestaat uit print-/outdoor-uitingen, een animatie, digitale componenten en een verrijkt Creatie logo.

Bekijk hier de video van de campagne:

 

Credits
Campagne: Ewoudt Boonstra () en David Snellenberg (Dawn)
Illustraties: Andreas Samuelsson
Animatie: Rens Wegerif
Geluid: Rimer London
Banners: André Rood / MediaMonks

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie