Klanten kunnen medewerkers van het energiebedrijf tijdens kantooruren vragen stellen via deze populaire berichtendienst. Voorlopig gaat het om een proef van 2 maanden. Essent is het eerste grote bedrijf in Nederland dat dit kanaal inzet voor dienstverlening aan klanten.
Ienke de Vrieze (Essent) ‘Met onze aanwezigheid op Whatsapp hopen we een onderscheidende service aan onze klanten te bieden. Want wat is er makkelijker en sneller als je met een vraag zit dan het sturen van een berichtje met je mobiele telefoon? Onze webcare-medewerkers pakken de binnengekomen berichten op en voorzien de klant van een antwoord.’
De Whatsapp dienst is in eerste instantie een pilot voor Essent. Wanneer er voldoende behoefte is wordt servicekanaal voor langere tijd ingezet. Momenteel zijn er alleen nog tijdens kantoor-uren 1-op-1 Whatsapp conversaties met Essent te voeren.
UPDATE: Oa Albert Schweitzer ziekenhuis en de Hypotheker hebben zetten ook reeds Whatsapp als communicatiekanaal in.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!