Dit jaar werd naast VEED, voor het eerst Insight Veed georganiseerd, een congres waar marketingprofessionals en contentmakers over de laatste trends in YouTube-land konden discussiëren.
Tijdens het congres werd een award voor de 'Beste Brand Influencer Campagne 2015' uitgereikt. De jury – enkel bestaande uit YouTubers – vond de Giro 555-campagne het sterkst omdat een vrij eenvoudig idee, een groot bereik realiseerde. Daarnaast maakt de campagne op een sympathieke manier gebruik van de creativiteit van YouTubers, om een goed doel te ondersteunen. Giro555 versloeg in de verkiezing onder meer Brisk, Doritos, Giro 555, ING, Vodafone en Wehkamp.
VEED Awards 2016
Tijdens de ‘publieksdag’ werden voor de tweede keer prijzen uitgereikt aan de beste YouTubers van het jaar. Enzo Knol werd opnieuw uitgeroepen tot ‘beste vlogger’ en kreeg ook de meeste stemmen in de categorie ‘Beste mannelijke YouTuber’. De titel 'Beste YouTube-kanaal' ging wederom naar de mannen van StukTV. Een overzicht van de overige winnaars:
Beste vrouwelijke YouTuber: Joy (Beautynezz)
Beste beauty YouTube-kanaal: Mascha Feoktistova (Beautygloss)
Beste gaming YouTube-kanaal: Ties
Beste music YouTube-kanaal: Teske de Schepper
Beste comedy YouTube-kanaal: Dylan Haegens
Vodafone You Talent: Jeroen van Holland
Bekijk ook onze interviews met Giel Beelen, Eva Zahrawi Ruiz (Vodafone) en Mertabi.
Credits video: Made.for.Digital
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!