Premium

Enorme vraag zorgt voor sterke stijging cpm

Mediascience Exchange Barometer: de belangrijkste ontwikkelingen op de Nederlandse exchanges in één oogopslag.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het aanbod impressies op de exchanges stabiliseert ten opzichte van de vorige maand. Echter, de vraag naar advertentieruimte op de exchanges blijft toenemen. Dit zorgt voor een stijging in tarieven.

Ook deze maand zien we het aanbod op desktop stabiliseren. Tablet is na een kleine dip in september en oktober weer aan een gestage opmars. Mobiel blijft de grootste stijger en veruit de winnaar op de exchanges.

Live marketing
Het totaal aanbod impressies in november komt uit op 31.8 miljard. Zagen we in het laatste kwartaal van 2014 een daling in het aanbod impressies op de exchanges, dit jaar lijkt het aanbod zich te stabiliseren. Het totaal aanbod impressies ligt dit jaar ruim 12 miljard boven het niveau van vorig jaar!

Kortom, we kunnen wel zeggen dat live marketing via programmatic inmiddels een essentieel onderdeel is in de mediamix.

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie