Het Wereld Natuur Fonds beschikt over veel content, maar het ontbreekt volgens Energize nog aan samenhang en werkbare structuur. Met een verbeterde contentstrategie moeten er antwoorden komen op vragen als 'wat gaat naar wie, via welk kanaal, met welk doel en welke frequentie?'.
'Het WWF is een internationaal en toonaangevend merk dat aandacht verdient voor de goede zaak', stelt Klaas Weima, oprichter en eigenaar van Energize. 'Daar gaan wij ze bij helpen. Vanuit de sterke merkessentie én overtuiging liggen er mooie kansen op het gebied van doorlopende merkcommunicatie, waar we - met veel energie - mee aan de slag gaan.'
'We kunnen meer impact met onze content realiseren' voegt Frederique Koning, hoofd communicatie Wereld Natuur Fonds, daaraan toe. 'We moeten meer mensen kunnen boeien met onze verhalen, zodat ze zich betrokken voelen bij de gezamenlijke ambitie om de wereldwijde prachtige natuur te beschermen. We zijn actief op allerlei kanalen en we richten ons op een leeftijdsgroep van 3 tot 100, een brede doelgroep. Nu is het moment om daar focus, duidelijkheid en structuur in aan te brengen met een goede contentstrategie.'
Eind november 2015 lanceerde het WWF de campagne 'De Aarde op 1', waarmee het fonds werd genomineerd voor de Ster Gouden Loeki 2015.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!