SoundCloud heeft eerder deze maand aangekondigd beroep te doen op TargetSpot voor de vercommercialisering van alle audio reclameruimte op het aanbod van Soundcloud. The Media Exchange heeft een exclusieve samenwerking met TargetSpot. Arthur Hoogendijk, CEO The Media Exchange: ‘Door onze onafhankelijke positie in de Nederlandse markt kunnen we steeds mooie nieuwe merken aan ons portfolio toevoegen, zoals Soundcloud.'
Reclame op SoundCloud Nederland
Eerder deze maand werd bekend dat Soundcloud Nederland met reclame begint. Wie gratis wil blijven luisteren, krijgt voortaan advertenties te horen. Het streaming platform introduceert daartoe een pakket advertentiemogelijkheden, bestaande uit audioreclame, videoadvertenties (in zowel de horizontale als verticale videoformaten) en gesponsorde content.
SoundCloud telt ongeveer 1,5 miljoen luisteraars, waarvan 600.000 uniek. 68 Procent van de luisteraars is tussen de 16 en 34 jaar en bestaan uit relatief meer mannen.
FBTO 'digital first'
Tjerk Kleisma, online marketeer FBTO: 'Vanuit onze ATL-campagnestrategie zetten we onze campagnes digital first neer. Het campagnebereik proberen we zoveel mogelijk eerst online te realiseren en dit vullen we additioneel aan met offline bereik. Soundcloud lijkt daarom een interessante toevoeging. Nieuwe netwerken en publishers testen we graag uit om te leren welk bereik en welke impact we hier kunnen realiseren om onze strategie verder aan te scherpen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!