Geconfronteerd met het besef dat niet veel mensen de eerste buitenreclamecampagne zouden zien, moest het Britse chipsmerk Emily Crisps manieren vinden om ervoor te zorgen dat hun campagne toch enige impact zou hebben...
Toen Emily Crisps in december 2019 wat buitenruimte kocht, dacht het bedrijf dat april 2020 het perfecte moment was om zijn eerste buitenreclamecampagne te voeren. Het scale-up snackmerk had een bruisend, zonnig paasweekend voor ogen met mensen die op pad waren in parken, die zouden barbecueën en veel chips zouden eten.
Dat pakte echter anders uit: nadat het marketingteam zich realiseerde dat de campagne door de coronacrisis en de daarop volgende social distancing slechts door weinig mensen gezien zou worden, werden de posters omgebouwd. Het marketingteam en het creatieve bureau van Emily hadden daar minder dan een week voor nodig.
'We moesten er eerlijk uitzien en het moest niet overkomen alsof we wilden profiteren van het coronavirus', legt directeur Adam Draper uit aan Marketing Week. 'Er wordt gezegd dat dit de grootste crisis is sinds de Tweede Wereldoorlog, dus laten we ook een beetje plezier maken en zeggen: 'Is het niet leuk dat we proberen te adverteren terwijl er niemand rondloopt?'
Draper gelooft dat de posters meer impact zullen creëren dan het originele advertentiemateriaal. 'Omdat het zo relevant en leuk is. Mensen zijn nu wel toe aan een beetje humor.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!