Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom dit ​​chipsmerk tijdens een lockdown zijn eerste buitencampagne lanceerde

Toen Emily Crisps wat buitenruimte kocht, dacht het bedrijf dat april 2020 hét moment was om een campagne te lanceren.
Emily Crisps
Emily Crisps

Geconfronteerd met het besef dat niet veel mensen de eerste buitenreclamecampagne zouden zien, moest het Britse chipsmerk Emily Crisps manieren vinden om ervoor te zorgen dat hun campagne toch enige impact zou hebben...

related partner content for mobile comes here

Toen Emily Crisps in december 2019 wat buitenruimte kocht, dacht het bedrijf dat april 2020 het perfecte moment was om zijn eerste buitenreclamecampagne te voeren. Het scale-up snackmerk had een bruisend, zonnig paasweekend voor ogen met mensen die op pad waren in parken, die zouden barbecueën en veel chips zouden eten.

Emily Crisps

Dat pakte echter anders uit: nadat het marketingteam zich realiseerde dat de campagne door de coronacrisis en de daarop volgende social distancing slechts door weinig mensen gezien zou worden, werden de posters omgebouwd. Het marketingteam en het creatieve bureau van Emily hadden daar minder dan een week voor nodig. 

'We moesten er eerlijk uitzien en het moest niet overkomen alsof we wilden profiteren van het coronavirus', legt directeur Adam Draper uit aan Marketing Week. 'Er wordt gezegd dat dit de grootste crisis is sinds de Tweede Wereldoorlog, dus laten we ook een beetje plezier maken en zeggen: 'Is het niet leuk dat we proberen te adverteren terwijl er niemand rondloopt?'

Draper gelooft dat de posters meer impact zullen creëren dan het originele advertentiemateriaal. 'Omdat het zo relevant en leuk is. Mensen zijn nu wel toe aan een beetje humor.'

Emily Crisps
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in