Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren actief op zoek naar andere content dan over corona

Vice Media Group deed onderzoek naar de gevoelens en het gedrag van 1.840 jonge mensen in de EMEA regio ten tijde van COVID-19.
Young
© 123RF
Young
© 123RF

Jongeren in EMEA gaan actief op zoek naar online content die niets met het coronavirus te maken heeft. Dat geldt voor het merendeel van de respondenten (60 procent) in een onderzoek van Vice Media Group onder 1.840 jonge mensen in de EMEA regio. Ruim meer dan de helft (53 procent) wil graag opbeurende en inspirerende content. Volgens Vice zijn de jongeren 'op zoek naar connecties met media en merken die content creëren die zij nodig hebben om geïnformeerd en vermaakt te blijven'.

Verder komt naar voren dat de jonge groep zich afkeert van de reguliere media: meer dan de helft vertrouwt op alternatieve en onafhankelijke nieuwsbronnen voor informatie rondom COVID-19. 41 Procent denkt dat het nieuws juist is wat hen door de pandemie kan loodsen. 

Het vertrouwen in doktoren en ziekenhuismedewerkers voor informatie (83 procent) is groter dan in traditionele nieuwsbronnen (77 procent).

related partner content for mobile comes here

Banger voor economische gevolgen

De respondenten zeggen verder zich meer zorgen over de economische invloed van het coronavirus dan om het virus op te lopen. Bijna de helft is meer bezorgd over de economische gevolgen van het coronavirus op de lange termijn. Een kwart is bang het virus zelf op te lopen (25 procent). Maar ze maken zich er het meest zorgen (62 procent) over dat hun naasten het virus oplopen. 

Een meerderheid, 57 procent, is er van overtuigd dat het coronavirus een positieve invloed zal hebben op maatschappij en cultuur.

Het onderzoek van Vice maakt deel uit van een groter onderzoek onder 9.300 jongeren wereldwijd. Er is gekeken naar de gevoelens en het gedrag van deze groep.

Het volledige onderzoek gericht op de EMEA staat hier

Grootste inkomensdaling onder millennials en GenZ

Uit de derde meting van Kantars COVID-19 Barometer blijkt vandaag dat voor Generatie Z (18- tot en met 24-jarigen) en millennials (25- tot en met 34-jarigen) de gevolgen van de corona-pandemie groter zijn dan voor welke andere generatie ook. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in