Een blad zonder naam voor managers

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het was een en werd een beetje een .

Ewald Smits (ooit hoofdredacteur en uitgever van Bizz) en Igor Fiselier gingen weg bij Elsevier en noemden hun nieuwe titel FastForward.

Elsevier protesteerde meteen, want het concept was immers in Elsevier-tijd ontwikkeld (ook al zag de uitgever er geen toekomst in en deed er niets mee).

De naam werd toen Boost en dat zorgde voor problemen bij een andere uitgever: VNU met de titel ManagementTeam protesteerde.

FastForward werd in onbekommerde toelichtingen onomwonden een rechtstreekse aanval genoemd op MT en daar had de uitgever van MT dus geen zin in. Boost was een naam die aan een activiteit van VNU-titel Sprout was gekoppeld en , vond uitgever Carolina Pruis. De rechter gaf haar gelijk.

Nu heet het nieuwe blad XMagazine, maar dat vind je niet terug op de cover. Daar staat een groot stopbord en de tekst in een geel vlak: 'de uitgever van ManagementTeam verbiedt ons bij gerechtelijke uitspraak het logo te onthullen'.

De toestanden moeten in het voordeel van de nieuwkomer werken en iedereen wordt aangespoord om er vooral iets over te schrijven. Bij deze dus, de sympathie ligt snel bij de uitdager die het moeilijk heeft tussen het geweld van de olifanten.

Komende vrijdag valt het blad bij 150.000 managers op het bureau.

Ben benieuwd of MT er zenuwachtig van wordt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie