Niemand ziet het, maar dat kan je niet tegenhouden.
Vervolgens stuur je het ANP een persbericht, en dat wordt braaf doorgestuurd:
'Op Marktplaats heeft een vrouw uit Delft een gebruikte kauwgom van het merk Sportlife voor 41 euro en 11 cent gekocht.
'Het betrof een drie maanden oude kauwgom met Longer Lasting Taste. Met een nog zo goed als nieuwe smaak, aldus de advertentie op Marktplaats. De vrouw stelt te hebben geboden omdat ze de advertentie zo bizar vond dat ze per sé wilde weten wat erachter zat.
'Toen bleek dat meer mensen spontaan boden, heeft ze er gewoon steeds weer overheen geboden. Uiteindelijk bleek het te gaan om een on line actie van Sportlife. Bedacht door reclamebureau UbachsWisbrun/JWT.
'Op deze ludieke manier vraagt Sportlife aandacht voor de extra lange smaak van hun Longer Lasting Taste kauwgom.
'Sportlife heeft de uitgekauwde kauwgom uiteindelijk persoonlijk bij de hoogste bieder afgeleverd.'
Mark Visser, Marketing Directeur bij Sportlife: 'We hebben 'm in een mooi juwelendoosje gestopt en zo charmant als we konden aan haar aangeboden. Ze was er erg blij mee.'
Op de vraag aan Mark Visser wat ze uiteindelijk met die 41 euro en 11 cent hebben gedaan?
'Die hebben we ingelijst en een speciaal plekje in het Sportlife hoofdkantoor gegeven. Het blijft tenslotte een mooi bewijs voor de waarde van onze kauwgom.'
Nu moet iedereen er natuurlijk wel over schrijven.
Case gesloten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!