Premium

Dit zijn de kanshebbers bij de Accenture innovation Awards die u moet kennen

Adformatie neemt de kanshebbers onder de loep in de categorieën E-retail, Communications en Media & Entertainment.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vrjidag vindt in Utrecht de uitreiking plaats van de . In 11 categorieën zijn concepten genomineerd die strijden om de Groene Tulp en de Blauwe Tulpen. Hierdonder de kanshebbers in de ategorieën E-retail, Communications en Media & Entertainment.

E-retail

De is een online applicatie die ondernemers kunnen gebruiken om hun propositie te &;bouwen&;, deze te delen en te laten beoordelen. Ondernemers kunnen hun business idee beoordelen aan de hand van de criteria van zo’n 50 Nederlandse VCs (o.a.Prime Ventures, Peak Capital en Newion Investments) zelf ook gebruiken wanneer zij proposities beoordelen. Inmiddels maken ruim vijfhonderd ondernemers gebruik van de GEC. Het verdienmodel richt zich echter op incubators, accelerators en innovatieve corporates. Momenteel zetten o.a. Startlife Wageningen, NanoNextNL en Brainport de GEC in.

is de online marktplaats voor live zakelijk advies. 24sessions maakt het ontvangen en geven van zakelijk advies zo simpel als het boeken van een hotelkamer. Experts uit meer dan vijftig landen en duizend expertisegebieden zijn beschikbaar voor live en persoonlijk advies. Dat scheelt ondernemers niet alleen geld maar ook kostbare tijd. Experts gebruiken 24sessions als tool voor bestaande relaties en kunnen geboekt worden door leden van 24sessions. Experts bepalen hun eigen prijs en beschikbaarheid en met iedere sessie verdienen ze een review.

koppelt Beacons naar relevante webcontent. Het platform werkt met een meertalige online manager waarmee  elk type Beacon (bijvoorbeeld Estimote, Kontakt of de Lightcurb Beacons) van een relevante naam is te voorzien (bijvoorbeeld etalage) en te koppelen naar een webadres, bijvoorbeeld de aanbieding van die dag of week. Lightcurb is een open platform dat op zowel iOS als Android werkt. De consument kan naar iedere gewenste site of app doorgestuurd worden. Ondernemers die de waarde van de hyperlokale mobiele interacties onderkennen, kunnen bij iedere webbouwer terecht om hun mobiele pagina’s te laten ontwikkelen.

Communications

De is een van de data-driven Talent Management tools van Harver, bedoeld voor het selecteren van toekomstige contact center medewerkers. Door het spelen van een game en een intelligentie- en competentietest worden kandidaten getest. De TalentPitch selecteert op deze manier gekwalificeerde en gemotiveerde kandidaten. Elke kandidaat krijgt een matching score. Deze kan worden vergeleken met een benchmark zodat op het gewenste niveau geselecteerd kan worden. De inzet van de TalentPitch heeft bij Arvato Benelux ervoor gezorgd dat er nu 73% minder tijd wordt besteed aan de selectie van agents, terwijl het uitvalspercentage is gedaald met 63%.

maakt bagage ‘connected’. Via een smartphone app kunnen passagiers hun bagage digitaal inchecken en volgen gedurende de reis. eTag is een elektronisch bagage label waarmee je je koffer digitaal kunt inchecken. eTrack is een device dat je in je koffer stopt zodat je altijd weet waar je bagage is. Dankzij een ingenieuze, met KLM ontwikkelde Auto Flight Mode voldoen eTag & eTrack aan de strengste eisen. Passagiers kunnen de bagage barcode thuis al naar hun eTag sturen, ze hoeven dus niet meer in te checken op het vliegveld. Is er iets mis gegaan, dan ontvangt de passagier hier direct een melding van, inclusief re-routing informatie van de airline en wordt reizen met bagage veiliger. Voorbeelden zijn het Anti Theft-alarm (als de koffer te ver bij je vandaan raakt) en het Bag Opened-alarm (melding dat de koffer onderweg is geopend).

is een slim kinderhorloge. Het bestaat eigenlijk uit 2 producten, de gratis Watcher app, en de Kidswatcher. In het horloge zitten geavanceerde locatie bepaling modules. Het horloge communiceert via het mobiele GSM netwerk. Ouders en verzorgers ontvangen deze berichten via een app op hun smartphone. Op die manier kunnen ze altijd de locatie van hun kind zien. In het geval van een noodsituatie zal de Kidswatcher alarmservicecentrum helpen met lokaliseren en eventueel met het oproepen van de hulpdiensten. Bijzonder is dat het concept werkt met een noodprotocol, als de communicatie via het datanetwerk wegvalt kan het kind nog steeds via de Kidswatcher gelokaliseerd worden. Dit gebeurt door WiFi signalen.

Met maakt de patiënt afspraken direct in de agenda van een zorgverlener. De zorgconsumetn logt in met DigiD en kiest een zorgverlener. Na eventueel eerst enkele ‘zorg verbeterende intake vragen’ te hebben beantwoord, wordt de afspraak ingepland en direct bevestigd met een digitale uitnodiging en een routebeschrijving. Artsplanner is beschikbaar op pc, laptop, tablet en telefoon. Meer dan 80% van het publiek vindt dat Artsplanner de zorg verbetert. Voor zorgverleners kost agendabeheer nog maar een fractie van de tijd, de telefoonlijn is niet meer continu bezet en assistenten assisteren weer.

 

Media & Entertainment

is een geavanceerde nieuws zoekmachine voor de financiële sector. Owlin’s zoekmachines bezoeken 24 uur per dag meer dan een half miljoen bronnen wereldwijd en houden abonnees live op de hoogte. De zoekmachine scant veel ‘primaire’ nieuwsbronnen zoals overheidswebsites, corporate websites, blogs en forums. In de praktijk hebben de abonnees van Owlin daardoor een informatievoorsprong te hebben op abonnees van klassieke nieuwsdiensten. Die verwerken de nieuws ’grondstof’ tot een artikel, en dat kost nu eenmaal tijd.
De gevonden artikelen worden getoond, en met een klik op de knop geeft Owlin een grafische weergave van de nieuwsstroom over het gekozen onderwerp zodat inzichtelijk wordt welk nieuws op welk moment invloedrijk was. Anderhalf jaar na de oprichting heeft Owlin dertig betalende klanten. Doel is eind dit jaar honderd betalende gebruikers te hebben.

is een innovatief e-learning platform dat vol-automatisch ieder gewenst muziekstuk omzet in akkoorden. Op concurrerende websites zoals UltimateGuitar.com is de gebruiker altijd afhankelijk van de inzet en smaak van andere gebruikers. Op Chordify daarentegen kunnen gebruikers ieder gewenst muziekstuk –  afkomstig van YouTube, Soundcloud, Deezer of uit de eigen muziekbibliotheek – kiezen. Chordify toont de akkoorden vrijwel onmiddellijk in een intuïtieve player zodat er direct meegespeeld kan worden met de favoriete muziek.

Met kan iedereen zijn of haar favoriete artiest ‘live on stage’ zien. Hiervoor biedt Live on Demand een online platform waarop je een aanvraag kunt starten. Door middel van social media, het Live on Demand platform en andere media worden andere fans gestimuleerd zich aan te sluiten bij jouw ‘request’. De eerste fans die zich aansluiten krijgen een Golden Ticket. Dit geeft recht op de beste plaatsen tegem een laagste prijs garantie. Per event komen er extra Golden Ticket privileges bij zoals been meet and greet of signeersessie.
Als genoeg fans een toegangskaart hebben gekocht en de ‘kritieke massa’ is bereikt, neemt Live on Demand een optie op de artiest en wordt de ticketprijs bepaald. Zodra de ‘tweede kritieke massa’ is bereikt gaat het evenement definitief door en wordt het event door Live on Demand in samenwerking met partners georganiseerd.

is een spel dat kinderen op een speelse manier de basisprincipes van het programmeren leert. In Bomberbot worden kinderen de makers van technologie Ze creëren hun eigen robot die ze kunnen aanpassen, kunnen hun eigen games creëren en hun vrienden uitnodigen om mee te spelen. Daarnaast is er een specifiek pakket voor leerkrachten.

slaat de brug tussen papieren en digitale journalistiek, doorverhalen uit dagbladen en magazines naar een online omgeving te brengen, waar lezers op een zeer eenvoudige manier ze kunnen aankopen. “Betalen voor goede journalistiek zou even makkelijk moeten gaan als het kopen van nieuwe levens in Candy Crush” is een motto waar ze naar streven.
In korte tijd wist het platform meer dan 60 duizend mensen over te halen om voor journalistiek te betalen. Sommigen doen dit voor de eerste keer in hun leven – de grootste gebruikersgroep is jonger dan 30 jaar. Ter vergelijking: de gemiddelde krantenkoper is 45 jaar.
Het innovatieve in Blendle zit hem niet alleen in het overbruggen van de analoge en digitale journalistieke wereld, maar ook in het feit dat Blendle erin geslaagd is om alle grote uitgevers te laten meedoen. Sinds juni 2014 is de buitenlandse expansie begonnen met Amerikaanse en Belgische uitgaven die aan Blendle werden toegevoegd.

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie