Dit zijn de genomineerden voor Marketeer of the Year 2016

De jury koos uit alle inzendingen de drie volgende marketeers:

In alfabetische volgorde:

Henk Jan Beltman, Tony’s Chocolonely. Ondernemer, én marketeer met een missie. Bij Tony’s Chocolonely zijn organisatie en merk volledig één. De maatschappelijke missie, de doorvertaling naar de organisatie, het merk- en marketingdenken en het bewijs. Het merk is razendsnel gegroeid, zonder inzet van paid media. Henk-Jan laat zien dat er nog ruimte is (in een overvolle categorie) voor idealisme en kopersbewustzijn.

Robert Bernink, Q Music. Erg knap om in een competatieve radiomarkt de tweede plek te verwerven, nog knapper om weer tussentijds een nieuwe richting in te slaan met zijn merk. Bernink presenteert een goede marketingcase, met aantoonbaar succes en een sterke, eigen visie op het vormgeven van de organisatie: doen wat nodig is in het licht van de grotere (strategische) doelen. Dat werpt z’n vruchten af.

Mathijs Moeken, Jumbo. Bracht als marketingdirecteur  Jumbo Supermarkten in twee jaar tijd van lokale, functionele speler naar een landelijk bekend merk. Een indrukwekkende exercitie. Moeken is inmiddels weg bij Jumbo maar verantwoordelijk voor het huidige succes van dit retailmerk. De communicatiestrategie is helder, degelijk en sympathiek. Moeken heeft passie en durft stevige keuzes te maken.

De jury keek bij de beoordeling van de genomineerden naar 4 criteria:
- De marketeer zet op vernieuwende en succesvolle wijze oude én nieuwe marketinginstrumenten in
- Heeft succes in de markt met deze innovatieve aanpak.
- Is een marketeer waar we wat van kunnen leren
- Is een goede ambassadeur voor het marketingvak

De jury bestaat uit de winnaars van voorgaande edities: Erik van Engelen (Eneco), Roel Welsing (Triodos), Oscar Diele (Flinders), Imme Rog (Goede Doelen Loterijen), Suzanne Ekel (NewCheese) René Repko (Rituals/Action), Herwin van de Berg (Business.nl), Robert de Groot, Jan Willem Sieburgh, en vertegenwoordigers van de organisatoren: Hans Molenaar (PIM, Beeckestijn Business School), Arjan Bijlsma (NIMA), Joris van Zoelen (MEC) en Elsbeth Eilander (Tijdschrift voor Marketing).

31 maart aanstaande, tijdens de Dutch Marketing Awards, presenteren de drie genomineerden hun case, en wordt de uiteindelijke winnaar bekend gemaakt.

Die avond worden ook prijzen uitgereikt aan de beste Marketing Launch of the Year, Marketing Next of the Year, Marketing Company of the Year en Internal Branding Company of the Year. Bekijk de lijst met genomineerden .

De top van marketing Nederland is bij dit event aanwezig. Er zijn losse kaarten verkrijgbaar (149 euro voor niet-abonnees, abonnees op Tijdschriftt voor Marketing, Adformatie en Communicatie betalen 99 euro, net als NIMA, PEC en/of MAN-leden).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie