ING – Een nieuwe Rembrandt
Bureau: J. Walter Thompson Amsterdam
Een nieuw schilderij van Rembrandt is wereldnieuws. Ook als het niet is geschilderd door de meester, maar met behulp van 21e-eeuwse technologie. Een team van datawetenschappers, Rembrandtexperts en softwareontwikkelaars analyseerde 168.000 fragmenten uit al Rembrandts schilderijen. Op basis daarvan ‘schilderde’ een 3D-printer een nieuw portret. Met dit ambitieuze project wil hoofdsponsor ING de discussie aanwakkeren over wat technologie en data ons kunnen brengen.
Swedish Tourist Association – The Swedish Number
Bureau: INGO Stockholm
Precies 250 jaar geleden was Zweden het eerste land ter wereld dat censuur afschafte. Sweden’s Tourist Association viert dit feestje met een gedurfde campagne. Ze openden een nationaal telefoonnummer. Wie belt, wordt doorverbonden met een willekeurige Zweed die iets over het land kan vertellen. Die mensen hebben zichzelf aangemeld via een app, dus de gesprekken zijn ongecensureerd. In totaal is er al bijna 20 dagen getelefoneerd! Voor wie direct wil bellen, het nummer is: +46 771 793 336.
Sony Mobile – Instazoom
Bureau: Rosbeef France
Om de fotografische kracht van de Xperia Z5 smartphone te benadrukken, liet Sony een avontuur op Instagram ontwikkelen. Centraal in InstazoomZ5 staat een foto van een statig Paris huizenblok. Als je daarop gaat inzoomen (iets wat op Instagram eigenlijk niet kan), beland je in een spel vol weirde figuren en verborgen boodschappen. Mensen die het gaan spelen, maken kans op twee tickets voor de halve finale van de Champions League.
#InstazoomZ5 by Sony Xperia FR
BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2016 gekozen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!