Dit zijn de 6 groenste initiatieven volgens Sustainable Brand Index

SBI maakt de finalisten bekend van de duurzame verkiezing ‘Initiatief van het Jaar 2022’.

De finalisten

De finalisten van de duurzame verkiezing ‘Initiatief van het Jaar 2022’ zijn bekend. De jury van de groene vakprijs, die een eerbetoon wil zijn aan een uitzonderlijk duurzaam initiatief op de Nederlandse markt, wijst ze in willekeurige volgorde aan:

1.       Biologische zuivel van PLUS

2.       Embodied Beauty™, Interface

3.       Fairtrade Original koffie: op weg naar een leefbaar inkomen

4.       Karma Kebab

5.       RESALE, Zeeman & Het Goed

6.       Renewaball, ’s werelds eerste circulaire tennisbal

49 inzendingen

De jury, onder leiding van Leontine Gast (The Terrace), beoordeelde 49 ingezonden initiatieven om tot de 6 finalisten te komen. De daarvoor gehanteerde criteria zijn Innovatie, Engagement, Impact en Creativiteit. De winnaar van de vakprijs wordt bekendgemaakt tijdens de online launch van Sustainable Brand Index 2022 op 31 maart aanstaande.

In Nederland wordt de vakprijs voor het derde jaar uitgereikt. Eerdere winnaars waren Pieter Pot (2021) en Nestlé Chocoproef (2020).

De jury van de SBI Initiatief van het Jaar 2022 bestaat uit:

Leontine Gast – CEO The Terrace

Maurits Groen – Co-founder WakaWaka, Kipster, Wholy Greens en Ignite

Roderick Mirande – Redacteur Adformatie

Arthur Herpel –Managing Partner Heldergroen

Ewa Skotnicki – Head of Brand Fairphone

Annemarije Tillema – Country Director SBI NL

Over de vakprijs SBI Initiatief van het Jaar

In 2014 is de vakprijs geïntroduceerd in Zweden door SB Insight, het bedrijf achter Europa’s grootste merkenonderzoek gericht op duurzaamheid, Sustainable Brand Index. Jaarlijks wordt de prijs uitgereikt tijdens de uitreiking van de awards in Amsterdam, Stockholm, Oslo, Helsinki en Kopenhagen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie