Helaas gaat het daar flink vaak mis. Zijn consumenten nog wel zover te krijgen dat ze de moeite nemen om de smartphone uit hun zak te halen? Ze worden immers met grote regelmaat teleurgesteld in de extra content die zij via hun mobiel ophalen. Voor de marketeer of de redacteur, die QR of Layar inzet is het meestal een kip-ei verhaal: De QR/Layar content is een extraatje dat niet te veel tijd of geld mag kosten, aangezien het gebruik laag is. Door de beperkte tijd en geld wat er aan deze extra feature wordt besteed is het voor de consument vaak niet interessant genoeg om tot handeling over te gaan.
In een recente print advertentie van Bilderberg Hotels wordt naast een homemade hamburger ook een Layar logo voorgeschoteld. Naast het Layar logo is er geen call to action te vinden. De lezende consument kan dus niet zien wat ze moeten doen én vooral waarom ze de pagina zouden moeten gaan scannen. Degene die wel tot scannen overgaat schiet direct door naar een Bilderberg commercial op Youtube. Werkt Layar dan niet? Het is voornamelijk de marketeer of het reclamebureau, die niet weet hoe je het moet inzetten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!