DAG heeft een restyling gekregen, en wil daardoor meer aandacht geven aan 'grote nieuwsfeiten'.
De vormgeving is na wat wilde experimenten weer rustiger geworden. Zo zijn de gele balkjes verdwenen en is het allemaal wat gewoner geworden.
De veranderingen zijn het resultaat van twee recente lezersonderzoeken, laat de krant weten.
DAG in print-versie wil rustiger en subtieler ogen door gebruik van minder felle kleuren en een minder vet lettertype, zegt DAG.
Op de eerste pagina's is ruimte gemaakt voor een nieuwsoverzicht, zowel nationaal als internationaal. DAG werkt daarvoor samen met de redactie van de Volkskrant.
Algemeen directeur Edwin Tromp: 'We willen met deze restyling de doelgroep aanscherpen naar 18 tot 34 jaar, HBO+. De focus ligt daarbij op de groep tussen 25 en 34 jaar.'
'De krant maakt nu duidelijker onderscheid in nieuws en achtergrond, nice-to-know en need-to-know', aldus Bob Witman, hoofdredacteur van DAG.
De DAG van vandaag telt 24 pagina's, daarvan zijn er drie 1/1 advertentiepagina's. Plus nog drie ¼ en een ½ advertentiepagina.
Dat is nog steeds niet veel.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!