CZ voert bewust ruim vóór het gebruikelijke switchmoment aan het einde van het jaar campagne. En in plaats van op te roepen tot overstappen, kiest de zorgverzekeraar voor inhoudelijke statements om het merk te laden. Met als onderwerp dementie. CZ wil de komende jaren een voortrekkersrol spelen als het gaat om het verbeteren van zorg aan mensen met dementie en steun voor mantelzorgers.
In een 75 seconden documentaire tv-commercial volgen we het Zeeuwse echtpaar Ben (84) en zijn vrouw Jopie (83). Hun dochter Leida merkt dat haar ouders elke dag vergeetachtiger worden. Maar Ben en Jopie zijn nog nooit in een ziekenhuis geweest en willen dat ook zo houden. In de commercial zien we hoe CZ Leida helpt met het vinden en regelen van zorg, zodat er meer tijd is voor mooie momenten.
Arlette Wisse (CZ): ‘We willen onze pay-off en claim “Alles voor betere zorg” echt invullen: met echte oplossingen voor echte mensen: verzekerden van CZ die in dit geval gebruik kunnen maken van de hulp die het CZ Zorgteam biedt aan mantelzorgers zoals Leida.’ De tv-inzet is onderdeel van een campagne met radio, print en online. Op CZ.nl/dementie staan klantvragen centraal (hoe leef je verder met dementie, wat kun je doen als mantelzorger?). Ook biedt CZ advies en ondersteuning met lotgenotenbijeenkomsten, een online cursus en de Dementia-app.
Lemz tekende voor de campagnestrategie en ontwikkelde de campagne. Jona Honer (WeFilm) deed de regie voor de 75- en de 40-seconden commercial en Maaike Koning fotografeerde Ben en Jopie. Wisse: ‘Aan de productie ging een zorgvuldige researchfase vooraf: we willen het ware verhaal van echte CZ-verzekerden tonen. Niets mag verzonnen zijn, alles moet kloppen.’
Credits
Opdrachtgever: CZ
Bureau: Lemz
RTV: Robert Roosenstein
Regisseur: Jona Honer (Wefilm)
Fotografie: Maaike Koning
Postproductie: De Grot
Geluid: Soundcircus
Muziek: Rutger Reinders
Online: CZ, Fresh Fruit Digital, Lemz
Mediabureau: ZenithOptimedia