Cookie Art verdrijft online reclame

Cookies die ingezet worden om grafische kunst te laten zien in plaats van ongewenste banners. Daarmee komt schilder Jacques Gregoire.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Jacques Gregoire schilderde acht doeken op het formaat van reclamebanners die op veel websites te zien zijn. Door een cookie van zijn actiesite te downloaden, zijn er in plaats van reclames kunstwerken te zien.

De schilder realiseerde zijn ‘Cookie Art’- experiment samen met Being There, exPRtease en Burst.

Wilbert Leering, samen met Pieter Scheltema bij Being There verantwoordelijk voor de creatie, legt uit hoe het werkt: ‘ de cookie en zie kunst verschijnen in banners, en je wordt niet meer achtervolgd door die broek die je bekeek bij Zalando of die Nikes die je checkte bij Freshcotton of die stedentrip bij D-reizen.’

Door het downloaden van Gregoire’s cookie zorg je er voor dat er een ander soort advertentie meedingt naar de plek van de banner op de website die je bezoekt. In plaats van een schoenenboer of telefoonmaatschappij, dingt de cookie van Gregoire mee naar de advertentieruimte.

Het experiment is karakteristiek voor Gregoire, die nieuwe technieken niet schuwt maar juist graag koppelt aan bestaande technieken. Voor Cookie Art combineerde hij onder meer klassieke aquareltechnieken met schetstechnieken op de iPad.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie