FMCG-concern Colgate-Palmolive ondersteunt de wereldwijde #SafeHands-campagne van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Dat doet het bedrijf naar eigen zeggen onder meer door 25 miljoen speciaal verpakte zeepjes te produceren en 20 miljoen dollar aan gezondheids- en hygiëneproducten te doneren aan organisaties die ervoor zorgen dat deze terechtkomen bij de mensen die de producten het hardst nodig hebben.
Mondwater
Ook lokale goede doelen in Nederland en België moeten daarvan profiteren. In Nederland zegt Colgate-Palmolive meer dan 21 duizend gezondheids- en hygiëneproducten aan het Nederlandse Rode Kruis te doneren om de verspreiding van COVID-19 tegen te gaan in regio's waar de nood het hoogst is. Colgate: ‘Het doel van deze donatie is om de meest kwetsbare mensen, maar ook eerstelijns medisch personeel en hulpverleners, te helpen door hen toegang te geven tot essentiële hygiëneproducten zoals tandenborstels, tandpasta, mondwater en lichaams- en handproducten.’
Crisisbestrijders
Eerder maakten Unilever onder meer bekend honderden miljoenen euro’s uit te trekken in de strijd tegen het coronavirus. Beiersdorf besteedt 50 miljoen aan crisisbestrijding.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!