CliniClowns is al 25 jaar bezig zieke kinderen op te vrolijken. Dat doen de clowns door middel van de kracht van verbeelding en dit staat dan ook centraal in de nieuwe campagne van het goede doel. Onderdeel van de campagne is onder meer een pop-upmuseum.
In het Museum der Verbeelding worden bezoekers meegenomen in de werkwijze van de CliniClowns. Aan de hand van waargebeurde verhalen, workshops, toelichting van wetenschappers en ontmoetingen met de professionals achter de clown kan iedereen zelf ervaren wat de kracht van verbeelding doet. Het museum (Bagagehal Loods 6 in Amsterdam) is gratis toegankelijk voor iedereen op 17, 18 en 19 november.
Daarnaast heeft CliniClowns een campagne uitgerold via bioscoop, tv, print en radio. Deze uitingen proberen ook de verbeelding te prikkelen aan de hand van waargebeurde verhalen van zieke kinderen. Havas Lemz is overigens verantwoordelijk voor de merkstrategie, concept en uitvoering.
‘Het mooiste aan de campagne vind ik dat hij zich ook echt in je hoofd afspeelt’, zegt Frouke Jansma-Visscher, Hoofd Marketing van CliniClowns. ‘Dat maakt dat je begrijpt wat de kracht van verbeelding doet. De start van de campagne met het Museum der Verbeelding is bijzonder, omdat we veel mensen ‘live’ mee kunnen nemen in onze werkwijze. En voor veel mensen is het nieuw dat verbeelding één van de belangrijkste tools is van de clown.’
Credits
Bureau: Havas Lemz
Projectleider: Marieke Haverlag
Standbouw: Wessel Stroober (Brouhaha)
Design: Álvaro de Álmeida (Masters of Akward), Havas Lemz
Montage: Andrew Crawford (3-rd Eye productions)
Geluid: Michiel Wesselink (Soundcircus)
Voice-over: Margreet Boersbroek, Reinier Demeijer, Pim Vosmaer
RTV-producer: Vanessa Janssen
Socialburau: Brandfighters
Online bureau: De Nieuwe Zaak
Mediabureau: De Media Maatschap
Klant: Frouke Jansma Visscher, Ilja van Alten, Marieke Hoving
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!