De stad Den Haag geeft een nieuwe draai aan citymarketing met de actie ’30 Days as a Hagenees’. Jonge starters kunnen zich opgeven om de stad 30 dagen te ervaren. Zij krijgen een maand lang een woning, een werkplek op maat en tips van echte Hagenezen om de stad aan zee te verkennen.
30 Days as a Hagenees
De campagne is ontwikkeld door Den Haag Marketing en bureau Havas Lemz. Vanaf tot 13 maart kun je je opgeven via 30daysasaHagenees.nl. De stad is op zoek naar drie starters uit de creatieve, zakelijke en non-profitsector. In een korte film krijgen potentiële deelnemers alvast een rondleiding door de stad.
Nooit meer terug
Volgens de organisatoren is de periode van 30 dagen ‘precies genoeg om nooit meer terug te willen´. Deze actie is de eerste stap in een langere samenwerking met de stad om jonge professionals naar de stad te trekken. Volgens Havas Lemz heeft deze doelgroep geen goed beeld van Den Haag. Ze associëren de stad vooral met het Binnenhof en het internationaal gerechtshof.
Den Haag als broedplaats
In de campagne draait het vooral om ´de ondernemende Haagse mentaliteit´. De partijen willen laten zien dat de stad de perfecte broedplaats is om je als professional te ontwikkelen.
Eva Jinek besprak de campagne woensdag in haar show. Jinek vond de video grappig, maar betwijfelt of het internationale gasten gaat trekken (zie vanaf 31:00 min). Volgens Havas Lemz gaat het goed: op dit moment zijn er meer dan 100 aanmeldingen van over de hele wereld. Tussen 13 en 27 maart 2017 worden de drie kandidaten bekend gemaakt die zich vanaf mei in het Haagse leven storten.
Credits:
Verantwoordelijk bij klant: Nicole Janssen & Lonneke Verspuij
Film Director: René Nuijens
Productie: Fono / Bandit Amsterdam
Grading: Captcha
Animatie: Calango
Muziek: Jasper Boeke
Sound: Parkstudio Amsterdam
Mediabureau: Stroom
Website bureau: Two Kings
Social bureau: Digital Captains
Hagens PR
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!