Paul is net als Igor Beuker (IAB) blogger van molblog en ik heb beiden om commentaar gevraagd:
Paul: 'Checkit heeft vorige week gele kaart gekregen van het IAB. We zijn natuurlijk teleurgesteld in de maatregel, maar ook het achterliggende proces. We hebben geen formele aanklacht ontvangen, ons verhaal niet mondeling voor het bestuur kunnen verwoorden, noch de resultaten van het onderzoek ontvangen.
Hiermee willen we ons niet kwijten van onze verantwoordelijkheid. Er is in het verleden op het scherpst van de snede gestreden om een goede positie in de Search Engines. De afgelopen jaren zijn de regels aangescherpt en hebben we ons, zo snel als we konden, aangepast.
Dat het IAB een politiek signaal heeft afgegeven is waarschijnlijk niet te vermijden geweest.
De schorsing belemmert ons niet in het verrichten van onze werkzaamheden. We hebben zowel intern als extern meerdere malen uitgelegd, dat het hier een periode betreft die inmiddels achter ons ligt.
Checkit biedt haar klanten sinds 2003 ook Organic Search aan, welke voor meer dan 100% volgens de regels is. Deze vorm van optimalisatie wordt inmiddels bij al onze huidige klanten toegepast.
We hebben lering uit het voorval en werken aan transparantie en duidelijkheid voor onze (potentiële) opdrachtgevers. Om dit te bereiken hebben we als eerste Nederlandse SEO bureau door internetjurist Caspar Wenckenbach een juridische passage laten opstellen, waarin wij onze opdrachtgevers 'beschermen' door ons te conformeren aan de privacywetgeving, merkenrecht en de Google richtlijnen.
Hopelijk wordt dit voorbeeld door de markt opgevolgd.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!