Dit is de eerste speelstad van Oranje op het WK’14. Zij krijgen daarbij de support van Frank Rijkaard, Richard Witschge, Viggo Waas en Peter Heerschop en voetbalfreestyler Soufiane Touzani.
De Club van '14 - een initiatief voor Oranjefans van De Telegraaf - en de Johan Cruyff Foundation roepen heel Nederland op om samen een Cruyff Court bij elkaar te liken. Voor elke like die de actie op Facebook krijgt, doneert De Club van ’14 een stukje veld in Salvador. Alle deelnemers kunnen zelf kiezen welk stukje Cruyff Court ze doneren.
Is het virtuele veld helemaal gevuld dan gaat de schop de grond in. Het doel is dat de kleine voetballertjes in Salvador op het Cruyff Court kunnen spelen vóórdat het WK’14 in Brazilië begint.
Goud Activatie ontwikkelde strategie, concept, campagne en online platform voor deze actie.
Creatie: Pepijn Spanjerberg, Norman Groenewegen
Strategie: Coen Ruseler, Charles Borremans, Bas Smabers (online)
Account: Vanessa Suurs, Jurre Haak (online)
Klant: Twan Roovers, Maikel van Dijk (De Telegraaf), Joyce Rommelaar (Cruyff Foundation)
Productie Online film: Mister Niels, Eyehear, Jonathan Wijland App: iM3D.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!