Er wordt niet meer geïnvesteerd in internationale communicatieplannen, de Europese landen gaan weer decentraal werken, en de rol van het Duitse interne reclamebureau Eurad wordt kritisch bekeken, meldt het weekblad Adformatie vandaag. De koerswijziging is ingegeven door de aanhoudende verliezen van het kledingconcern (‘jaarlijks honderden miljoenen’ volgens oud-topman Herman Brenninkmeijer die twee maanden geleden werd opgevolgd door de behoudende Lucas Brenninkmeijer).
De kostenbesparingen die C&A nastreeft kunnen volgens betrouwbare niet worden gerealiseerd zonder gedwongen ontslagen. Wat de marketingfuncties betreft, valt in ieder geval het doek voor oud Publicis-directeur Cees van der Wurf, die als hoofd Euromarketing vanuit Brussel verantwoordelijk is voor acht landen. Ook Renate Vogt, voormalig partner bij Benjamens Van Doorn- Euro RSCG en in Düsseldorf managing director van Eurad, moet het veld ruimen, meldt Adformatie. Op 1 april ging Frans Geelen, die verantwoordelijk was voor de Europese marketing, hen al voor.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!