De deelnemers van de pitch ‘Kick the Utopia Start-ups’ hadden twee weken de tijd om te werken aan een creatief concept voor één van vijf start-ups binnen Utopia, de dagelijkse reality show van SBS6. Gisteren moest vóór 14.00 uur het complete concept digitaal ingeleverd worden op JongeHonden.nl. Ook moest er een inhaker geplaatst worden binnen Nutopia.
Jurering
Youri van Overdijk en Laura Bording van Fitzroy werden gistermiddag begeleid door twee bestuursleden van JongeHonden, Carlijn Middelweerd (IFB McCANN) en Jasper Distel (Carat), in het beoordelen van de ingestuurde concepten. Nadat zij een shortlist hadden gemaakt, schoof de Nutopia jury aan, waarna onder leiding van de twee creatives van Fitzroy uit vijfentwintig inzendingen de winnaars werden gekozen.
Kwaliteit
De briefing was niet gemakkelijk, maar Wouter Klootwijk en Steve Klare, werkzaam binnen het Branded Partnerships team van SBS, zijn tevreden met de potentie van een aantal van de creatieve concepten. ‘Het is goed om deze jonge honden los te laten gaan met toffe ideeën voor één van onze programma’s. Ze denken buiten de kaders en geven ons nieuwe inzichten. We staan er zeker voor open om meer samen te werken met jonge creatieven in de toekomst’, gaven zij enthousiast aan.
Nutopia
Onderdeel van de deliverables was het plaatsen van een inhaker binnen Nutopia, met als thema Koningsdag. Wouter Klootwijk: ‘Het werken met een thema was een mooie en geslaagde testcase voor ons, we gaan kijken of we dit gaan doortrekken met Nutopia. Pasen, moederdag, vaderdag en natuurlijk het WK voetbal zijn bijvoorbeeld zomaar een aantal thema’s die we kunnen gaan laden, maar we staan natuurlijk ook open voor thema’s buiten de gebaande paden.’
Winnaars
Vanaf 20.30 uur verzamelden de inzenders in ClubNL te Amsterdam, in afwachting van de bekendmaking van de winnaars. Laura Bording (Fitzroy) sprak de deelnemers toe en maakte de top drie bekend. SBS gaf aan open te staan om met deze top drie om tafel te gaan om de ideeën verder uit te werken. Winnaars Barry Bol & Joris Bellemakers (beiden Junior Creative bij Saatchi & Saatchi) veroverden met hun concept (zie video) een plekje in de bus naar de Boulevard de la Croisette in Cannes voor hét festival van de creativiteit: de Cannes Lions.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!