Autoriteit Consument en Markt nieuwe toezichthouder

Autoriteit Consument en Markt (ACM) wordt de naam van de nieuwe toezichthouder die ontstaat uit de samenvoeging van de Consumentenautoriteit, de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit een voorstel voor de instellingswet die de samenvoeging tot een toezichthouder mogelijk maakt, waarmee het kabinet vrijdag op voorstel van minister Verhagen van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie heeft ingestemd.

'Er is gekozen voor deze naam omdat het helder en duidelijk maakt waar de nieuwe toezichthouder voor staat: markten laten werken om de belangen van consumenten te waarborgen', aldus Verhagen.

Tot de samenvoeging is besloten om effectiviteit op het toezicht te vergroten en beter gebruik te kunnen maken van de beschikbare kennis en kunde op het gebied van markttoezicht. Het streven is de ACM per 1 januari 2013 te laten beginnen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie