Na enkele jaren van verlies heeft het concern weer zwarte cijfers geschreven. Het concern met specialismes logistiek (Media Logistics), retail (AKO) en publishing (verschillende tijdschrifttitels) komt vandaag met voorlopige cijfers voor 2015, waaruit blijkt dat een winst is behaald van 270.000 euro. In 2014 werd nog een verlies geleden van 1,65 miljoen euro.
Sinds begin 2015 is oprichter Jacques de Leeuw terug als algemeen directeur van het concern. Hij zette een reorganisatie in waarbij niet-strategische activiteiten werden beëindigd en de logisitiek meer centraal werd gesteld. Audax verzorgt sinds vorig jaar ook de distributie van tijdschriften voor Aldipress, onderdeel van Sanoma.
Zonder precieze cijfers te geven, meldt Audax dat de tijdschriftentak voor een groot deel bijgedragen heeft aan de winst. Er werden onder meer samenwerkingen aangegaan op salesgebied met Pijper Media, Gooisch...als Lifestyle van Peter Contant en Just Media Group, dat onder meer de zender ONS in het portfoilio heeft.
Hoewel de printmarkt ook de komende jaren onder druk zal blijven staan, verwacht Audax een verdere winstgroei door het aangaan van samenwerkingsverbanden met logistieke partners en het uitbreiden van logistieke diensten voor webwinkels. Ook kijkt Audax naar het opzetten van een ‘digitaal warenhuis’, waar uitgevers producten digitaal kunnen opslaan en klaar kunnen laten maken voor distributie 'naar elk gewenst platform'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!